л
Naše dojmy z hraní Stellar Blade

SUPERPAŘMENI

...od hráčů, pro hráče...



Naše dojmy z hraní Stellar Blade


Naše dojmy z hraní Stellar Blade

Očekávané korejské RPG Stellar Blade, před nějakou dobou uvolnilo svou demo verzi. A já se rozhodl ho pořádně vyzkoušet


ParmenMD
7.04.2024
0
384

Novinky

Očekávané korejské RPG Stellar Blade, před nějakou dobou uvolnilo svou demo verzi. A já se rozhodl ho pořádně vyzkoušet.

Dojmy z hraní Stellar Blade

Stellar Blade, akční hra z Jižní Koreje vyvinutá studiem Shift Up, si rychle získala pozornost hráčů svým unikátním přístupem. Klíčovým prvkem, který upoutal, byl design hlavní postavy, inspirovaný korejskou modelkou Shin Jae-eun. Nejen vzhled hlavní hrdinky, ale také fascinující svět a poutavý gameplay Stellar Blade vyvolaly zájem ve hráčské komunitě. Při uvedení herního dema jsem se proto rozhodl důkladně prozkoumat, co všechno hra nabízí a jaké nové prvky přináší do žánru akčních her.

Příběh

Podívejme se blíže na příběh v demu hry, které sice neodhaluje mnoho detailů, ale nabízí pevný základ a ukazuje propracovanost děje. Hráči se ztotožní s postavou bojové androidky jménem EVE, členky 7. výsadkového oddílu, jejímž cílem je znovu dobýt Zemi. 
Přistání však nejde podle plánu a všechny členky oddílu kromě EVE padnou v boji proti nepřátelům známým jako Naybity. EVE, nyní jedna z posledních přeživších výsadkářů, musí dokončit misi svého oddílu. Naštěstí v tom není sama; spolu s Adamem, jedním z přeživších lidí, a dalšími spojenci se EVE vydává na nebezpečnou cestu.

Příběh klade otázky jako co jsou Naybity?, co se stalo se Zemí? a kolik lidí přežilo?. Odpovědi možná najdeme v plné verzi hry.

Gameplay

Zaměřme se na gameplay hry Stellar Blade, který přesahuje běžné žánrové hranice. Jeho kořeny sahají do RPG žánru, s výraznými vlivy od titulů jako Dark Souls nebo Sekiro, ale připomíná také nedávno vydanou hru Lies of P. Co odlišuje Stellar Blade od tradičních soulslike her, je jeho soubojový systém, který klade větší důraz na načasování obrany a úhybných manévrů, zejména při střetech se silnějšími nepřáteli.

Hlavní postava, EVE, má k dispozici speciální schopnosti použitelné v boji, jejichž využití je omezeno. Hráči odemykají nové dovednosti prostřednictvím komplexních dovednostních stromů, získávají dovednostní body a rozvíjejí EVE v průběhu hry. Souboje nabízí možnost léčení, které se po odpočinku obnovuje, a může být doplněno pomocí herní měny.

Stellar Blade se vymyká typickým soulslike prvkům odstraněním staminy, nahrazenou štítem, který se regeneruje v boji, a BE barem pro aktivaci schopností. Namísto tradičního vylepšování statistik hra nabízí sběr předmětů a jejich vylepšení v tábořištích, která se dělí na malé a velké, každé s unikátními funkcemi a možnostmi vylepšení.

Očekává se, že finální verze hry přinese ještě větší rozmanitost a hloubku do jejího gameplaye, jak naznačuje ukázka na konci dema. V tuto chvíli můžeme pouze očekávat, co vše nového nám Stellar Blade přinese.

Vizuální stránka

Vizuální aspekt hry Stellar Blade představuje fascinující kombinaci tří různých žánrů. Prvním z nich je science fiction, což je patrné na designu uniformy hlavní hrdinky, zbraní, vesmírných plavidel a automatů v táborech. Druhý žánr, postapokalyptický, se odráží v prostředí, kde se hráči pohybují. Rozpadlé budovy, popraskaný asfalt, zničené mosty a opuštěná města dodávají hře autentickou atmosféru zkázy. Třetí žánr, fantasy, je zastoupen prostřednictvím nepřátel známých jako Naybity, kteří mají výrazné rysy inspirované asijským folklorem.

Je pozoruhodné, jak tvůrci hry Stellar Blade tyto žánry harmonicky vyvažují a doplňují.

Finální slova k demu Stellar Blade

Tvůrci hry ukazují, že mají jasnou vizi, což naznačuje, že nás čeká poutavý a záhadný příběh, který bude jako hráči s radostí rozplétat. Gameplay je solidní, s přístupem, který je přívětivý jak pro nováčky, tak pro zkušené hráče, díky své jednoduchosti a intuitivnímu ovládání.

Nicméně, mám několik připomínek k soubojovému systému, který se mi zdá místy příliš pomalý a příliš závislý na anticipaci útoků protivníka. Všiml jsem si, že blokování úderů nepřítele má někdy zpožděnou animaci. Obávám se také, že pozdější fáze hry mohou být příliš komplexní pro některé hráče, zejména na konzolích s omezeným počtem tlačítek.

Přesto věřím, že Stellar Blade má potenciál být úspěšný, a s napětím očekávám, jak se hra osvědčí po svém oficiálním vydání 26. dubna.



Instagram Facebook TikTok Discord

Mrzí nás že zatím nemůžeme zpřístupnit registrace, aby jste nám dali svůj feedback!



Sdílet na Facebooku